مشاغل آسیب دیده
19
آوریل

درخواست حسین زاده از وزیر کار

درخواست حسین زاده از وزیر کار:

فعالیت های نمایشگاهی در لیست مشاغل آسیب دیده قرار گیرد

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران از وزیر کار خواست تا فعالیت های نمایشگاهی در لیست مشاغل آسیب دیده قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران، بهمن حسین زاده در نامه ای به محمد شریعتمداری خواست تا با ارائه تسهیلات به فعالان صنعت نمایشگاهی همچون قرار دادن این مشاغل در لیست مشاغل آسیب دیده نسبت به جبران خسارات وارده به آن ها در زمان شیوع ویروس کرونا اقدام کند.

نامه مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر شریعمتداری

وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی 

سلام علیکم

احترام همانگونه که مستحضرید، برگزاری نمایشگاهها یکی از مهمترین و مؤثرترین ابزارها برای بازاریابی و فروش محصولات در عرصه تجارت بین الملل و رونق فضای کسب و کار و اشتغالزایی در داخل کشور می باشد.

با پدیدار شدن ویروس کرونا و شیوع آن، متأسفانه فعالیت های نمایشگاهی از اسفند سال گذشته لغو و  پیش بینی می شود با ادامه آن عملاً امکان برگزاری نمایشگاهها در سایت ها و مراکز نمایشگاهی ایران تا چند ماه آینده میسر نگردد.

این در حالی است که متأسفانه شیوع ویروس کرونا و تحریم های بین المللی توأمان اثرات منفی را بر تسهیل منابع مالی ارزی و ریالی صنعت نمایشگاهی کشور ایجاد نموده و جامعه بزرگ فعالان و شاغلان این صنعت بزرگ با حدود یکهزار شرکت فعال در حوزه صنعت نمایشگاهی بصورت مستقیم و غیر مستقیم با رکود بی سابقه ای مواجه گردیده که برای پرداخت هزینه های ثابت و جاری خود و تحقق برنامه های اجرایی سال ۱۳۹۹ با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و به همین دلیل افزایش بیکاری را در این صنعت بصورت جدی دامن می زند.

براین اساس صنعت نمایشگاهی ایران که با کمترین میزان سرمایه بیشترین اشتغالزایی را ایجاد نموده و نزدیک به یکصد و پنجاه فعالیت اقتصادی با آن در ارتباط هستند در صورت حمایت و توجه جدی دولت محترم به آن در مقطع کنونی و برای عبور از بحران فعلی می تواند  مجدداً با برپایی نمایشگاه های تخصصی و بین المللی شرایط جدید و موثرتری را برای رونق بخشیدن به فعالیتهای اقتصادی کشور ایجاد نماید.

لذا با عنایت به اینکه سرمایه اصلی فعالان صنعت نمایشگاهی کشور نیروی کارآمد و متخصص می باشد و تامین حقوق و مزایای آنان در این شرایط عملا از سوی شرکتها امکان پذیر نیست خواهشمند است مقرر فرمایید:

۱-بمنظور حمایت از شرکتهای فعال در حوزه صنعت نمایشگاهی کشور و توجه به موضوع اشتغالزایی ،فعالیتهای نمایشگاهی در فهرست مشاغل آسیب دیده قرار گرفته تا امکان استفاده از وام های کم بهره برای تامین نقدینگی آنان جهت گذر از این دوره و حفظ اشتغال و سرمایه های انسانی موجود فراهم گردد.

۲- حمایت ویژه صندوق بیمه بیکاری از افرادی که در شرکتهای مرتبط با این صنعت شغل خودرا از دست داده اند.

۳-لیست بیمه های اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ بر اساس لیست بیمه بهمن۹۸مورد قبول سازمان تامین اجتماعی قرارگیرد.

۴-کاهش تعرفه مالیات نمایشگاهی که از بالاترین ضرایب مالیاتی کشور محسوب می گردد.

   با تجدید احترام 

بهمن حسين زاده