02
فوریه

غرفه سازی چیست و چگونه انجام می شود ؟

غرفه سازی چیست و چگونه انجام میشود ؟

غرفه سازی به روند طراحی ، ساخت و اجرای غرفه گفته میشود که شامل مراحلی مختلفی می باشد . برای ساخت یک غرفه نمایشگاهی باید مراحل زیر را  پشت سر گذاشت .

مرحله اول اجاره زمین از برگزارکننده گان نمایشگاه می باشد که توسط مشارکت کننده انجام می شود  

مرحله دوم دریافت  جانمایی زمین اجاره شده از برگزار کننده نمایشگاه است که توسط مشارکت کننده انجام می شود

مرحله سوم انتخاب شرکت غرفه ساز (در انتخاب شرکت غرفه ساز بسیار دقت فرمایید )

مرحله چهارم ارائه اطلاعات کامل به شرکت طراحی و ساخت (غرفه ساز) می باشد که در این مرحله بسیار باید دقت شود هرچه اطلاعات ارسالی شما جهت طراحی غرفه بیشتر و دقیق تر باشد طراح ، طرح نزدیکتری به خواست شما ارائه خواهد نمود بنابر این با صبر و حوصله بیشتری با طراح در ارتباط باشید

مرحله پنجم عقد قرارداد با غرفه ساز است در این مرحله دقت فرمایید که تمام خواسته ها و نیاز های خود را بصورت کتبی در قرارداد غرفه سازی بیان کنید

مرحله پنجم توسط غرفه ساز صورت میپذیر اصطلاحا فاز دوم که لازم است مهندس معمارو یا طراح نقشه اجرایی طرح ارائه شده به مشتری را تحویل دهد

مرحله ششم فاز ساخت غرفه میباشد که در این مرحله تیم های مختلف زیر مجموعه غرفه ساز وارد عمل می شوند . در ساخت طرح ارائه شده به مشتری تیم های مختلفی فعالیت میکنند تا نتیجه نهایی حاصل شود .

در ابتدا در صورت ساخت غرفه در نمایشگاه بین المللی تهران غرفه ساز باید مجوز ساخت دریافت کند که نیازمند این مطلب است که شما غرفه سازی را انتخاب نمایید که مورد تایید شرکت سهامی نمایشگاهی باشد و گرید غرفه سازی داشته باشد .

برای دریافت مجوز ابتدا باید فرم های مجوز غرفه سازی از برگزارکننده نمایشگاه دریافت شود . این فرم ها بصورت همزمان توسط مشارکت کننده و غرفه ساز تکمیل و مهر و امضا می گردد . سپس فرم های مجوز غرفه سازی به همراه طرح و نقشه های اجرایی و همچنین مدارک شرکت غرفه ساز دارای مجوز توسط شرکت سهامی نمایشگاه مورد بررسی قرار میگیرد . در صورت نداشتن هیچگونه مشکلی در مدارک و نقشه های ساخت مجوز صادر می گردد .

پس از صدور مجوزساخت برای  غرفه ساز زمین اجاره شده ی مشارکت کننده تحویل غرفه ساز می گردد .

اولین قدم برای شروع ساخت بسته به مکان غرفه در سالنهای نمایشگاه برق است (بعضا لازم است برق کشی از کف غرفه انجام شود )

سپس تیم اجرای کف سازی وارد عمل میشود و باکس هایی به ارتفاع ۱۰ سانتی متر را در کف غرفه اجرا می نماید که اصلاحا کفسازی نامیده میشود . بعد از آن روی کف اجرا شده بسته به خواست و نیاز مشتری از متریال های مختلفی فرش میشود برای مثال پوشش پارکت و یا موکت و …

در مرحله بعدی تیم نجاری وارد عمل میشود و سازه های ساخته شده در کارگاه نجاری غرفه ساز را در محل نمایشگاه مونتاژ مینماید .  

در این مرحله بصورت معمول تیم های دیگر نیز همزمان همکاری می نمایند . باید توجه داشت که زمان اجرای غرفه های نمایشگاهی بسیار کوتاه است و تیم های مختلف باید بصورت همزمان وارد عمل شوند در این مرحله بسیار مهم است که پرسنل غرفه ساز به کار تیمی وارد بوده و همکاری بسیار نزدیکی با هم انجام دهند .شرکت غرفه سازی دارکوب طلایی یکی از بهترین تیم های نمایشگاهی را دارا می باشد .

همزمان با کار نجاری ، برق و نقاشی انجام میشود و در نهایت پس از اتمام کار وارد مرحله نصب نوشته های غرفه ، پوستر ها و  همچنین چیدمان و نظافت غرفه می شویم .

لازم ذکر است که بصورت معمول تمام نفراتی که در ساخت یک غرفه همکاری مینماید بصورت همزمان در یک محیط نسبتا کوچکی با هم همکاری می کنند و مهم ترین نکته این است که بهترین شرکت غرفه سازی ممکن را انتخاب کنید و از همکاری تیم های آن شرکت با هم اطمینان حاصل فرمایید .

کوچکترین اتفاقی در ساخت یک غرفه ممکن است به فاجعه تبدیل شود بنابر این در انتخاب غرفه ساز مجاز خود و همچنین همکاری با شرکت غرفه ساز دقت فرمایید .

غرفه سازی پاویون هلند
غرفه سازی چیست و چگونه انجام می شود