05
فوریه

غرفه سازی چیست ؟

غرفه سازی مجموعه از عملیات برنامه ریزی، طراحی، اجرا و پیاده سازی در راستای زیبا سازی فضایی موقت به منزله ویترینی برای نمایش، معرفی و تبلیغات کالا میباشد. در واقع وظیفه غرفه سازی معرفی نام تجاری یک محصول، نگرشهای یک شرکت و ابراز هویت یک برند می باشد.یکی از کاربردهای اساسی غرفه سازی در محیط های پویای نمایشگاهی می باشد. غرفه سازی نمایشگاهی ابزار قدرتمند ارائه ایده خلاق طراح برای نمایش فعالیتهای یک شرکت در صحنه کسب و کار برای ارائه پیام بازاریابی و فروش آنها می باشد.

انواع غرفه های نمایشگاهی

 – غرفه خودساز یا غرفه چوبی
– مدولار یا پارتیشن
غرفه ماکسیما
غرفه اسپیس فریمspace frame

غرفه خودساز یا غرفه چوبی:

غرفه های چوبی همان طور که از نام آن مشخص است از از نئوپان و ام دی اف ساخته می شود . به دلیل استفاده از این مواد این نوع غرفه دو مزیت دارد یکی اینکه می توان از طرح ها و رنگ مختلف استفاده است برای ساخت غرفه استفاده کرد و غرفه را با شکلهای دلخواه طراحی نمود

غرفه مدولار یا پارتیشن:

این سازه از پایه، قید و پنل با ارتفاع عموما ۲۴۰ سانتی متر که به فاصله یک متر از هم به یکدیگر متصل می شود تشکیل شده است . در متراژهای مختلف قابل اجرا است . این نوع سازه فقط مناسب فضا های بسته است زیرا در برای آب و باد آسیب پذیر است . در این نوع غرفه سازی چناچه مشارکت کننده بخشی از یک نمایشگاه باشد نیازی به اینکه شخصا اقدام به ساخت کند نیست و قرارداد ساخت به طور کلی توسط ستاد برگزاری با مجری منعقد می گردد .

غرفه ماکسیما:

غرفه ماکسیما یا سازه ماکسیما نیز یکی دیگر از مدلهای ساخت و طراحی سریع غرفه می باشد . سازه ماکسیما همانند غرفه های مدولار از پایه، قید و پنل ساخته می شود . با این تفاوت که ترکیب رنگی و نوع قید و پنل متفاوت است . البته نوع سازه ماکسیما شرکت های مختلف با هم متفاوت بوده و هر یک از طرح خاصی استفاده می کند . چنانچه در این سازه از پنل های رنگی و پایه با ارتفاع بالای سه متر استفاده گردد با کمی سلیقه میتوان طرح های زیبایی را اجرا نمود.

غرفه اسپیس فریم space frame :

این نوع نوع غرفه یکی از سازه های محکم است و مناسب نمایشگاه هایی است . نیاز به سازه با استحکام بالا دارد . سازه این غرفه ها از نوع فلزی و در فضای باز هم قابل استفاده می باشد . این سازه فلزی با برزنت و چادر مسقف بوده و می توان به دیواره آن را با نبر و فلکسی تزئین نمود . چنانچه غرفه سازی در فضای باز بوده و یا غرفه سازی مدولار به طور عموم استفاده شده باشد مشارکت کننده می تواند با ارائه درخواست غرفه خود ساز از ستاد برگزاری و طی مراحل قانونی و همچنین عقد قرارداد با یکی از شرکت های دارای گرید اقدام به برپایی غرفه خود کند.

شرکت غرفه ساز دارکوب طلایی در کیش